Dersin Adı | Klinikte eğitim ve uygulama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDS 215 | Güz | 0 | 6 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere verilen bilgi, beceri ve davranışların iş ortamında uygulamasını yaptırarak tıbbi sekreterlik mesleği için gereksinim duyulan pratik eğitimin yapılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerimize eğitim dönemi içinde okul müfredatı ile kazandırılan teorik alt yapının, uygulama yaptıkları sağlık kurumlarında pratiğe dönüştürülmesini sağlamaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | Klinik Uygulama |
2 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
3 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
4 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
5 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
6 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
7 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
8 | ARA SINAV | |
9 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
10 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
11 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
12 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
13 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
14 | Meslekle ilgili süreçleri yerinde inceleme// iş akışı oluşturma//Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
15 | FİNAL SINAVI | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
ICD-9 CM • ICD-10 Hacettepe University Classification Booklet SKS-Hospital
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 50 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder | |||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest